• سه شنبه ٣٠ آبان ١٤٠٢-١١:٢٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٦٢
نجفی تذکر داد:3-194

حق آبه دریاچه شهدای خلیج فارس اختصاص یابد/ کمبود پارکینگ در محدوده دریاچه به معضل تبدیل شده است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ضرورت اختصاص حق آبه دریاچه شهدای خلیج فارس و معضل کمبود پارکینگ در محدوده دریاچه شهدای خلیج فارس، تذکر داد.

سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا شهر ضمن تبریک هفته بسیج با ارائه گزارشی از بازدید خود از دریاچه شهدای خلیج فارس اظهار داشت: روز گذشته در ادامه بازدیدهای نظارتی به همراه معاون خدمات شهری و مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران بازدیدی از دریاچه شهدای خلیج فارس داشتم که ضمن ارائه گزارش به همکاران و اصحاب رسانه مواردی مورد توجه بود که جهت بررسی و پیگیری شهرداری عرض می کنم.
وی ادامه داد: یکی از معضلات منطقه 22 نبود تصفیه خانه برای فاضلاب منازل مسکونی می باشد که در این خصوص ضرورت دارد معاونت شهرسازی شهرداری طی بخشنامه ای مقرر کند صدور پروانه ساخت برای برج هایی که در این منطقه احداث منوط به راه اندازی تصفیه خانه لوکال می باشد. 
نجفی افزود: یکی از مواردی که دیروز در این خصوص مشاهده شده این بود که برجی فاضلاب خود را در محلی رها کرده است این محل تبدیل به نیزار شده که در بین اهالی نیز به همین عنوان شناخته می شود. متأسفانه اطراف آن هیچ حصاری وجود ندارد و فاقد هرگونه ایمن سازی می باشد که علاوه بر اینکه مخاطرات زیست محیطی دارد ممکن است کودکی در آن سقوط کند و حجم آبی که در آن وجود دارد می تواند سبب غرق شود. لذا باید شهرداری باید با مالک شخصی در خصوص این محل مذاکره و به نتیجه ای در خصوص تعیین تکلیف آن حداقل در بعد ایمن سازی آن برسد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به ظرفیت مطلوب این دریاچه برای جذب توریست گفت: این دریاچه 27 گونه از پرندگان و 6 گونه از آبزیان را دارا می باشد و ظرفیت قابل توجه ای برای جذب گردشگر و محل تفریحی مناسبی برای شهروندان می باشد اما به دلیل عدم اختصاص حق آبه معضلاتی برای آن به وجود آورده است و باید حق آبه آن که از رودخانه کن می باشد به آن اختصاص یابد که در این زمینه باید آب منطقه ای به تعهد خود عمل کند. کمبود آب دریاچه قابل توجه است و بر اساس گزارشی که ارائه شد ادامه این روند می تواند آسیب هایی برای مجموعه داشته باشد.
سوده نجفی با انتقاد از حفاری چاه در اطراف دریاچه گفت: هشت چاه عمیق در اطراف دریاچه به عمق 250 متر بدون مجوز از شهرداری در حال حفاری است که با توجه به تنش آبی موجود، این اقدام، قطعاً آب های زیر زمینی منطقه را دچار تنش خواهد کرد که ضروری است شهرداری از ارائه چنین مجوزی خودداری کند و افرادی و یا نهادهایی که بدون اطلاع شهرداری اقدام به حفاری می کنند از طریق دستگاه قضایی پیگیری های لازم را داشته باشد.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: پارکینگ یکی از مشکلات جدی این مجموعه است پارکینگ در نظر گرفته شده ظرفیت تعداد محدودی خودرو را دارد و بسیاری از شهروندان که معمولا در ایام تعطیل به این مجموعه مراجعه می کنند دنبال جای پارک خودرو هستند که باید شهرداری راه حلی برای پیدا کند. 
وی با انتقاد از قرارداد منعقد شده با مجموعه ای با اجاره ماهانه خارج از عرف، تأکید کرد: زمینی به مساحت تقریبی 3 هزار متر در اختیار مجموعه ای قرار گرفته که بنا به گفته مدیر دریاچه ماهانه 25 میلیون تومان اجاره پرداخت می کند در حالی که این مجموعه که عمدتاً رستوران و کافی شاپ در آن فعال می باشد؛ سود قابل توجه ای دارد و این مبلغ اجاره خارج از عرف و به صرفه و صلاح شهرداری نیست و لازم است در قرارداد منعقد شده تجدید نظر شود.
سوده نجفی در پایان با اشاره به ترافیک عصر روز دوشنبه شهر تهران گفت: همان طور که اطلاع دارید؛ بارش باران در عصر روز دوشنبه، ترافیک سنگینی در شهر ایجاد کرد و شهروندان ساعت ها در خیابان های شهر معطل بودند. بنده به نوبه خودم بابت این وضعیت از شهروندان عذرخواهی می کنم اما واقعیت این است که مدیریت شهری تنها متولی حل مشکل ترافیک تهران نیست و سایر نهادها نیز باید به وظایف خود عمل کنند.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر بر اساس مشکلات شهر و دغدغه شهروندان جهت افزایش ناوگان که به طبع آن منجرب به کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا و آسایش و رفاه شهروندان خواهد بود اعتبار مناسبی اختصاص داده است که این موضوع باید از سوی شهرداری پیگیری شود.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: